המפכ"ל לשעבר 'הודה': הנחנו שנתניהו יתפטר

ישראל רובין 1 Comment on המפכ"ל לשעבר 'הודה': הנחנו שנתניהו יתפטר

סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך הבוקר שאמר כי טרם הגשת כתב האישום נגד נתניהו במשטרה הניחו שראש הממשלה יאלץ להתפטר. "הליכוד: הפיכה השלטונית". אבי מעוז: "שיתכונן לעמוד למשפט". אקוניס: "משפט נתניהו צריך להפסק"

צילום: Tomer Neuberg, Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך התייחס הבוקר (רביעיׂ) בריאיון לגל"צ לתקופה שטרם הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "אי אפשר היה לנחש שנתניהו לא יתפטר" ושמפלגתו לא תאלץ אותו לסיים את תפקידו. "התקדים שהיה מול עינינו היה זה של אולמרט", הוסיף אלשיך בהזכירו את ראש הממשלה לשעבר שהתפטר בעקבות החקירות הפליליות נגדו. 

עוד אמר אלשיך, על הליכוד: "מפלגה שנלחמת ולא מבינה שהיא צריכה להגיד ש'לטובת המדינה אנחנו מעמידים מישהו אחר בראשנו'. אני חושב שזה מוסר בסיסי".

במחנה הימין מגיבים בסערה להתבטאות יוצאת הדופן של אלשיך ואומרים כי הדברים מוכיחים את טענות הימין לניסיון הפיכה שלטונית באמצעים משפטיים. 

בליכוד מסרו: "בהודאתו המטלטלת בראיון מהבוקר חשף אלשיך שקשירת הקשר להפיכה שלטונית לא פעלה כמתוכנן. אלשיך הודה שהוא הניח שהגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו תגרום לו להתפטר ולליכוד להחליפו במישהו אחר. הדבר היחיד שסיכל את תכנית ההפיכה השלטונית שלו הייתה עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נתניהו והתעקשותו להילחם על חשיפת האמת.

"הודאתו של אלשיך מחייבת פתיחה בחקירה נגדו ונגד והשותפים לתפירת התיקים, כדי לחשוף את המניעים שעמדו מאחורי הגשת כתב האישום נגד ראש ממשלה מכהן והבחירה הדמוקרטית של העם".

שר האוצר סמוטריץ' הגיב לדיווח וכתב "כך בדיוק נראית הפיכה משטרית. פקידים ומפקדים לשעבר שניסו בזמן תפקידם לבצע מהלכים כדי להחליף שלטון וכשלו, חברו יחד ומנסים גם כעת לנצח את דברו של הבוחר הישראלי. לא ניתן להם לגנוב את הדמוקרטיה".

שר הפנים משה ארבל כתב כי "דבריו של אלשיך מדאיגים כל מי שחפץ לחיות במדינה דמוקרטית". הוא הוסיף כי "דברים איומים אלו כנגד ליבת המשטר הדמוקרטי ראויים להיכנס לתכנית הלימוד באזרחות ולהיות תמרור אזהרה לכולנו". לדבריו "מדיניות הפלת שלטון נבחר באמצעות הפללה היא הסכנה הגדולה ביותר לשלטון דמוקרטי".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אלשיך מודה היום בקולו שניסה לבצע הפיכה שלטונית באמצעות חקירות וכתב אישום. לא אכפת לו מהדמוקרטיה, לא אכפת לו מהחוק, וכל מה שרצה זה רק להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות, באמצעים לא דמוקרטיים. לא פלא שהם פוחדים כל כך מהרפורמה המשפטית שתיקח את הכוח מהאוליגרכיה ותחזיר אותו סוף סוף לעם".

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז אף שיגר מסר לאלשיך: "מציע לרוני אלשיך לקחת עורך דין ולהתכונן למשפט שבו יואשם בהדחת ראש ממשלה מכהן ובניצול לרעה באופן מושחת את מעמדו ותפקידו במקום להפליל את עצמו השכם והערב באמירות שמגלות לנו את מה שידענו מזה זמן רב. הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק בראשות מנדלבליט ניצן ואלשיך, ניצלו לרעה את תפקידם ופעלו להדחת ראש ממשלה מכהן".

השר אופיר אקוניס: ״אזרחי ישראל נחשפו הבוקר לאמת המרה: נעשה כאן ניסיון שנכשל להדיח, באמצעים פסולים, ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור הישראלי. כפי שאמרתי בעבר ולאור הגילויים החדשים, במשפט ומחוצה לו, כולל בראיון הזה: משפט נתניהו צריך להפסק".

השר שלמה קרעי קרא ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה נגד אלשיך לאלתר: "זהו סיפורה של כנופיית שלטון החוק. אלשיך, סימן את ראש הממשלה כמטרה, הקיף אותו במעגלי ראיות והאשמות בדויות, ושותפו לקליקה, היועץ המשפטי לממשלה הגיש את כתב האישום בסופו של דבר. זוהי ההפיכה השלטונית האמיתית שפשוט לא הצליחה להם. דבריו של אלשיך מחייבים חקירה באזהרה ויפה שעה אחת קודם".

מהפרקליטות נמסר כי "כל אמירה כאילו בהחלטה על הגשת כתב אישום היו מעורבים שיקולים לא ענייניים, היא מופרכת. כתב האישום בתיקי האלפים הוגש לפי חומר הראיות ועל בסיס שיקולים מקצועיים בלבד. מר אלשיך לא היה שותף לדיונים בהם הוחלט על הגשת כתב אישום".

היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט הגיב: "דבריו של ידידי רוני אלשיך אינם משקפים את הליך קבלת ההחלטות בתביעה הכללית בקשר לתיקי האלפים. נושא המשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה מעולם לא עלה ולא יעלה על הדעת שיעלה במסגרת הדיונים לצורך קבלת ההחלטות בתיקי האלפים. הדבר היחיד שניצב לנגד עינינו היה האם יש ראיות להעמדה לדין של נתניהו והאם יש אינטרס ציבורי בכך. לדעתי ולדעת כל גורמי התביעה אז הדבר איננו רלוונטי לחלוטין לצורך קבלת ההחלטה אז, וזו עמדתי גם היום. למען הדיוק יש לציין גם שאלשיך סיים את כהונתו כמפכ"ל לפני שהוחלט על הגשת כתב האישום. בכל מקרה, למען הסר כל ספק, צוות קבלת ההחלטות בדיונים הרבים שהיו בפניי בנושא לא דן מעולם בנושא כהונתו של ראש הממשלה".

עד המדינה ניר חפץ הגיב לפרשיה וכתב: "איני יודע מה יותר חמור: המעשים המנוולים והבלתי חוקיים שבוצעו בחקירת פרשה 4000 תחת אלשייך – המפכ״ל היחיד שהעסיק במיליונים מכספי המשטרה יועץ פוליטי שונא נתניהו; או הדברים המטומטמים, המיותרים והמזיקים שהוא אומר כעת ברדיו, בעודו חושף את ערוותו כמפכ״ל".



1 תגובות

מיין תגובות